ÖFK vann säkert mot Helsingborg

Det blev en komfortabel seger för Östersunds FK när Helsingborgs IF kom på besök under måndagskvällen. Slutsiffrorna skrevs till 2-0.

ÖFK tog initiativet direkt från start och det dröjde inte länge innan ledningsmålet kom. Ett fint inlägg från högerkanten signerat Hosam Aiesh och adresserat till Dino Islamovic nådde till slut Isak Ssewankambo som distinkt kunde sätta 1-0. Ett par minuter senare var det dags igen när Jamie Hopcutt skickade in en boll mot Dino Islamovic som kunde språngnicka in 2-0. ÖFK var det klart dominerande laget under första halvlek och ledde mycket välförtjänst i halvtid.

I andra halvlek var chanserna något färre, även om Tesfaldet Tekie var klart närmast att sätta 3-0 sedan han träffat ribbkrysset. HIF hade ett par chanser även om det inte ledde fram till några direkta farligheter. På stopptid kunde Jamie Hopcutt – som förövrigt var storartad matchen igenom – punktera tillställningen genom ett riktigt klassmål till 3-0. Hopcutt blev också matchens MVP, utsedd av Younglings.

In Generell by Christian Lindström