ÖFK vill förlänga sviten mot AIK – åtta raka utan förlust

På söndag kommer AIK på besök till Jämtkraft Arena och match i Allsvenskans 23:e omgång. AIK har haft en tung säsong och ligger på en tolfte plats i tabellen med 24 poäng, att jämföra med ÖFK:s åttonde plats i Allsvenskan och 30 inspelade poäng.

AIK började säsongen på ett bra sätt, efter fjärde omgången, när AIK spelade 2-2 mot Malmö FF hade AIK börjat serien med två segrar, en oavgjord och en förlust. Men sen väntade en tung period och till slut fick AIK nog och bytte ut Rickard Norling och in istället med Bartosz Grzelak som huvudtränare.

ÖFK har en seger och tre raka kryss bakom sig men har inte förlorat på åtta matcher. AIK har kommer till Östersund efter två raka segrar, mot Mjällby och Hammarby och dess för innan oavgjort med Malmö FF och knapp förlust mot BK Häcken.

AIK har haft stora problem att göra mål den här säsongen, bara 20 gjorda mål på 21 matcher och det är de gamla rutinerade spelarna som gör målen, Henok Goitom och Sebastian Larsson har bägge två gjort fyra mål vardera och toppar den interna skytteligan.

AIK spelade i veckan i andra omgången av Svenska Cupen och besegrade Karlslund med 2-1. ÖFK:s cupmatch mot Nyköping spelas torsdag 15 oktober i Nyköping.

I ÖFK saknas i matchen mot AIK, Noah Sonko Sundberg, som fick sitt fjärde gula kort i matchen mot Helsingborg.

I övrigt har ÖFK tränat på bra i veckan och alla rapporteras vara friska och har tränat på.

När ÖFK mötte AIK på Friends Arena för knappt två månader sedan vann ÖFK med 1-0 efter mål av Ludvig Fritzson på passning av Nebiyou Perry.

Förra säsongen klarade ÖFK 0-0 borta mot AIK men föll hemma med 1-3.

Matchen sänds på Dplay med start 14.30. Glöm inte bort att köpa Soffbiljett genom att Swisha valfritt belopp till Swishnummer 123 515 03 05.

Om ni vill se höjdpunkterna från ÖFK:s segermatch mot AIK för knappt två månader sedan, klicka på webb-tv spelaren ovan och njut av Fritzsons fina mål.