ÖFK vill genomföra matchen mot Hammarby som planerat

Hammarby har ställt frågan för ett par dagar sedan till ÖFK om att flytta den kommande matchen den första augusti på Jämtkraft Arena.

Det är bara fem dagar kvar till fastställt speldatum. ÖFK kommer inte vilja flytta matchen utan spela den utifrån det som tidigare är beslutat. Detta dels för publiken som ska få största möjliga chans under helgen att se matchen, men också utifrån de sportliga förutsättningarna. Detta är en match som sedan lång tid tillbaks har haft ett fastställt speldatum i Allsvenskan och som ÖFK självklart planerat för.

-Vårt fokus ligger på att genomföra matchen. Vi har haft en god dialog med Hammarby och informerat dom om att vi vill spela matchen som planerat, säger Adil Kizil, sportchef i ÖFK.

Det blir nu upp till tävlingskommittén att avgöra frågan.