ÖFK:s första träningsmatch sänds direkt på vår hemsida

På måndag 21 januari klockan 14.00 kommer ÖFK att spela sin första träningsmatch för säsongen mot kinesiska superligalaget Henan Jianye FC. Den glada nyheten är att matchen kommer att direktsändas helt fritt på ÖFK:s hemsida.

Säsongen 2019 är alltså igång för ÖFK och just nu är laget på träningsläger på Cypern. På måndag eftermiddag spelas den första träningsmatchen för säsongen och det är kinesiskt motstånd som väntar.

Matchen kommer att spelas i Larnaca och nu är det klart att ÖFK kommer att direktsända matchen på vår egen hemsida och i våra sociala kanaler. Det här är en satsning som gör att alla har möjlighet att följa matchen.

Matchen kommer att kommenteras av Niclas Lidström tillsammans med en expertkommentator som kommer att presenteras senare i veckan. Patrick Sjöö, medieansvarig i ÖFK kommer att bjuda på intervjuer och kommenterar före matchen, i paus och efter matchen.

-Jätteroligt att vi har nu har löst detta och kan bjuda våra fans på en sändning från Cypern, säger Martin Johansson, tf vd för ÖFK. Jag tror att det kommer att bli en bra match mot ett spännande motstånd.