ÖFK:s knatteskola i samarbete med Jämtkraft

Sista chansen att anmäla sig för ÖFK:s uppskattade Knatteskola i samarbete med Jämtkraft! Vi tar nu emot anmälningar till våra två träningsgrupper Grön & Gul, med inriktning på åldrarna 4-7 år gamla (2012-2015).

Knatteskolans vision:

Knatteskolan är ett första eller andra möte för barn med fotboll. Miljön kommer att vara positiv, lek- och lustfyllt. Fokus är en upplevelse innehållande naturliga rörelser genom lek. Målet är att barnen ska få en god första kontakt med sporten fotboll och samtidigt känna att fysisk aktivitet är något roligt, utmanande och spännande.

• Grupptillhörigheten görs utav er föräldrar där ni placerar ert barn i rätt träningsgrupp efter erfarenhet som barnet har upplevt tidigare.
  • Det kommer även erbjudas möjlighet att vara med i en matchdag som kommer vara under säsongen. (datum ej klart).

Första träningstillfället för Knatteskolan sommar i samarbete med Jämtkraft är den 4:e maj, den sista 28:e september.

Vad ingår:

• 14 träningstillfällen
  • Matchtillfälle (datum ej klart)
  • Ledare vid varje tillfälle
  • Fotboll
  • Träningströja
  • Vattenflaska
  • Matchbiljett till två utav ÖFK:s allsvenska hemmamatch under säsongen 2019. (Matcher ej klar i dagsläget)

Plats: Jämtkraft Arena, B-Plan

Datum:

Innan uppehållet: 4/5, 12/5 (OBS Söndag), 18/5, 25/5, 1/6, 8/6, 15/6.

Efter uppehållet: 17/8, 24/8, 31/8, 7/9, 14/9, 21/9, 28/9.

+ Ett matchtillfälle. (Datum ej klart).

Träningstider: Lördagar.
10:00 – 10:45 – Grupp Grön         96 platser

11:00 – 11:45 – Grupp Grön         48 platser

11:00 – 11:45 – Grupp Gul.            48 platser

Gruppindelningen:

• Grupp Grön riktar sig till barn som har lite eller ingen erfarenhet av ”organiserad” fotboll. Barnet möter nya tränare, nya träningskamrater och upplever fotboll i en lekfull miljö.
  • Grupp Gul riktar sig till barn som tidigare har haft kontakt med fotboll i en ”organiserad” verksamhet och har träffat nya ledare och lagkamrater tidigare. Barnet ges möjlighet att ta nästa steg i sin personliga fotbollsutveckling.

Här hittar du priser och betalar avgiften för Knatteskolan, samt väljer vilken träningsgrupp ditt barn vill delta i.

• Glöm inte att fylla i barnets namn vid betalningen i kommentatorsfältet ihop med ordernumret för medlemskapet.
  • SAMT FYLLA I LÄNKEN som kommer upp när ni får er betalningsbekräftelse!

Medlemskap i ÖFK är obligatoriskt för att delta.

Mer information om ex; träningstider, instruktörer och eventuella ändringar kommer du hitta på:

Knatteskolans hemsida

Kontakt:Robin Bramsered