ÖFKs ledning och Företagargruppen i framåtriktade samtal

ÖFKs ledning i form av ordförande Maria Wilen och VD Lennart Ivarsson och Företagargruppen i form av aktieägare och sponsorer, träffades under tisdagen i konstruktiva samtal om ÖFKs framtid.

Man var helt överens om att alla goda krafter nu behövs för att ÖFK ska förbli en konkurrenskraftig och i alla avseenden stabil förening i allsvenskan.  Man vädjar nu tillsammans att alla fortsätter att stödja ÖFK när det gäller sponsorskap, aktieförvärv och årskort. Vikten av att gemensamt kraftsamla för att fortsatt kunna se på allsvensk fotboll i Östersund var ett genomgående tema för mötet.

-Vi är mycket nöjda med dagens möte där vi rensade undan det som varit och nu är 100 procent enade. Tillsammans står vi, Företagargruppen, den gamla styrelsen/ledningen och den föreslagna nya styrelsen, nu enade och har ett gemensamt mål som är att stödja ÖFK inför framtiden, summerar VD Lennart Ivarsson.

-Det känns som ett trendbrott nu när vi har träffats och har en gemensam plattform att stödja ÖFK utifrån. Nu råder det samsyn kring framtiden för ÖFK och vi ser fram emot det stundande årsmötet den 12 mars för att höra hur medlemmarna ser på situationen, konstaterar Företagargruppen.

För ÖFK

Maria Wilen, Ordförande

Lennart Ivarsson, VD

Företagargruppen består bl a av :

Jerker Gustafsson och Gunilla Eriksson – Autotjänst/Laitis , Christer Ågren – investerare, Anita Sillström – Sillströms Åkeri, Hasse Westerlind – Westerlinds Fastigheter, Jan och Olle Oscarson – Oscarsoninvest, Jan Vestlund – Jemtbil, Kjell Larsson – KM-Bygg, Lars Carlsson – Carlsberg, Lars Kling – investerare, Lars Olof Andersson – Wangeskog, Olle Stenfors – investerare, Rolf Enström – investerare, Peter Ågren – Sandström & Ljungqvist, Stefan Rasteby – Berners, Stig Eklund – Stavre Mobile Service AB, Thomas Back – Glas och Portteknik.