ÖFK:s medlemsmöte lockade många deltagare

På tisdagskvällen hade ÖFK ett välbesökt medlemsmöte där över 200 personer var närvarande, ett 15-tal var fysiskt på plats på Jämtkraft Arena och resten deltog digitalt.

ÖFK:s VD Michael Schaine redovisade på medlemsmötet ÖFK:s ekonomi och den visade att ackumulerat augusti gjorde ÖFK en vinst på 1,6 miljoner kronor.

-ÖFK:s ekonomi är, trots vinsten till sista augusti, ansträngd, berättade Michael på medlemsmötet.

Med på mötet var också Robert Sundqvist som jobbar inom ÖFK:s Akademi. Han berättade lite om hur Akademin har jobbat under det här året och hur planen för Akademin ser ut i framtiden.

Med på mötet var också smittskyddsläkaren Annika Erson som informerade om vad som hänt när det gäller de Covid 19-fall som har förekommit i ÖFK den senaste tiden.

Efter presentation från VD och övriga från styrelsen var det dags för medlemmarna att ställa frågor. Frågorna rörde ekonomi men också om Ghoddos-domen, budgetarbete mm.