Oavgjort för ÖFK i sista träningsmatchen i Danmark.

ÖFK: träningsläger i Danmark avslutades med ett oavgjort resultat mot danska ligalaget Vejle. 2-2 slutade matchen efter mål av Ronald Mukiibi och Dino Islamovic.

I tryckande hetta, 25 grader, fick alltså ÖFK 2-2 mot nykomlingen i danska högstaligan Vejle. Det här var en match där ÖFK gjorde mängder av byten och lät hela truppen spela. I första halvleken skadades sig Aly Keita i axeln. Det ska dock inte vara alltför allvarligt med Keita.

ÖFK:s startelva:

Aly Keita – Patrick Kpozo, Tom Pettersson, Noah Sonko Sundberg, Ronald Mukiibi – Frank Arhin, Bra Nouri (C), Smajl Suljevic, Hosam Aiesh – Jamie Hopcutt, Alhaji Gero.

På bänken: Andreas Andersson, Douglas Bergqvist, Dennis Widgren, Sam Mensiro, Tesfaldet Tekie, Ken Sema, Curtis Edwards, Dino Islamovic.

Vejle ställde upp med följande laguppställning:

91 Pavol Bajza, 3 Viljormur Davidsen, 4 Rasmus Lauritsen, 9 Med Lauati, 14 Thomas Gundelund, 15 Mads Greve, 16 Lyver Ramadani, 17 Allan Sousa, 18 Arbnor Mucolli, 20 Jacob Schoop, 23 Vadis Emmerson

Tränare: Adolfo Sormani