ÖFK:tv: Jenny nöjd med spelarnas viloperiod

Sex veckors ledighet och sedan började träningen för ÖFK:s spelare. Men frågan som vi undrar över är hur spelarna har skött sin ledighet. Vilken form är de i egentligen?

-Jag tycker att det ser bra ut, de har skött sig bra, säger Jenny Larsson, fysioterapeut i ÖFK.

På kvällen 22 november 2018 började spelarnas ledighet, efter det datumet kunde spelarna i ÖFK checka ut och bara tänka på ledighet.

Eller? Nja, riktigt så enkelt var det inte. Spelarna visste på förhand vad som gällde. Lagom ledighet och en del träning för att hålla igång kroppen.

När ÖFK-spelarna checkade in på Jämtkraft Arena i måndags morse väntade några dagars fystester för att se vilken form de var i. Nu har laget tränat tillsammans i en vecka och Jenny Larsson är nöjd med hur spelarna har skött sig under ledigheten.

-Jag tycker att de har skött sig bra överlag. Vi har fått starta igång nu och vi hade bra resultat på testerna.

Samtliga spelare tränade under veckan, det var bara Andreas Andersson som fick stå över en träningsdag på grund av förkylning. Samtidigt är det två spelare som får börja att köra rehabträning.

-Vi har två spelare som börjar stegra sin rehabprogram, Andrew Mills och Simon Kroon. De är på väg att vara med på planen och spel med boll, säger Jenny Larsson.

-Alltid lite att komma igång på annat underlag i ÖP-hallen. De gäller att komma igång bra med träningen utan att få känning i hälsenor.

Nu är spelarna träningsledigt under lördagen, sedan väntar gymmet på söndag, träning i ÖP-hallen måndag innan flyget till Cypern lyfter på tisdag morgon.

På Cypern väntar förhoppningsvis bra träningsförhållanden och dessutom en träningsmatch. Först var det meningen att ÖFK skulle möta ett cypriotiskt lag men nu står det klart att ÖFK kommer att möta ett kinesiskt superliga lag,Henan Jianye FC. Den matchen spelas 21 januari klockan 14.00 svensk tid.