ÖFK:tv: Tom laddar för tre poäng och påskmat

På fredag spelar ÖFK hemma mot Elfsborg i Allsvenskans fjärde omgång. Redan nu börjar laddningen inför matchen på långfredagen och Tom Pettersson, lagkapten i ÖFK har siktet inställt:

-Först tre poäng sen lite god påskmat.

Efter 0-2 mot Malmö FF är det nu dags för ÖFK att spela hemma igen, förra gången blev det en händelserik match mot Falkenberg där ÖFK till slut vann med 3-2. Kanske läge för något liknande mot Elfsborg?

Lagkaptenen Tom Pettersson är laddad inför matchen. I dagens avsnitt av ÖFK-tv intervjuas han av våra två praktikanter Viktor Nordlund och Alvin Westman.

-Jag körde lite specialträning idag med nickar så kanske gör jag mitt nästa mål på fredag.

Vad ska du göra i påsk?

-Först har vi match, sedan kanske det blir lite påskmat. Mina föräldrar kommer upp till Östersund från Trollhättan och kanske ska jag köpa lite påskmust också.

Rewan Amin är även han redo för match och är revanschsugen efter förlusten mot Malmö FF i söndags.

-Ja, vi hade det lite tungt i söndags men nu är vi redo för match igen. Det ska bli roligt att spela på hemmaplan igen. Jag tror att vi vinner den här matchen, säger Rewan.