ÖP fortsätter att smutskasta ÖFK

Östersunds-Posten fortsätter att försöka svartmåla föreningen Östersunds FK.

Idag gör journalisten Linda Hedenljung påståenden i en text som är ren lögn.

Ansvarig utgivare, Hans Lindeberg, har släppt igen och godkänt texten.

”ÖFK kommer inte kalla till något extra årsmöte för att välja in fler i styrelsen – men ingen i styrelsen vill förklara varför klubben ändrat sig.”

Det är Östersunds-Postens toppnyhet idag.

Tyvärr är det en lögnaktig artikel för att tidningen ska kunna jaga klick.

Sanningen är att Östersunds FK:s ordinarie årsmöte kommer genomförs innan mars månads utgång 2019! När och om ÖFK kommer kalla till ett eller flera extra årsmöten, går för närvarande inte att svara på!

Ändå kan journalisten Linda Hedenljung och ansvarige utgivare Hans Lindeberg påstå att det är sanning att det inte blir något extra årsmöte. Dessa två är tydligen de enda som vet. Ingen i klubben har kännedom om detta.

För Östersunds FK och de som följt Linda Hedenljungs och Hans Lindebergs journalistik är det inget nytt fenomen att ljuga, baktala samt insinuera.

Vi som jobbar för Östersunds FK betackar oss för den journalistik och smutskastning som Östersunds-Posten stått för en lång tid.

Vår viktigaste uppgift är att ta tre poäng mot GIF Sundsvall i morgon. Dagen före derbyt väljer den lokala tidningen att ge mer plats för smutskastning än förhandstexter inför det heta derbyt.

/Östersunds FK