Östersunds FK är i större behov av sina supportrar än någonsin

Söndagens eftermiddag där platsen för Superettan 2023 spelades hem är en historisk händelse som länge kommer vara en milsten i ÖFK:s 26 åriga historia. Fotboll är en sport som berör oerhört mycket människor. Det är en sport som bidragit med ekonomisk tillväxt i staden. Det är en sport som satt oss på kartan och som skapat engagemang som inget annat tidigare gjort i vinterstaden.

Då klubben har hamnat i den nuvarande situationen behöver vi allas hjälp för att fortsätta vara laget som skapar minnen på Jämtkraft Arena. Ingen kan göra allt, men vi alla kan göra något. Vi är hela länets lag, och därför behöver klubben i detta läge all hjälp vi kan få. Vi alla som jobbar inom klubben, både spelare, ledare och personal tror på det här. Med allas hjälp kommer vi vara ett lag i Sveriges näst högsta liga nästa år. Detta är något vi kommer förvalta på bästa möjliga sätt.

För er som vill stötta laget ekonomiskt med de medel som finns kan Swisha sitt bidrag till 123 515 03 05. Ni kommer kunna följa statusen på allt via vår hemsida och sociala medier. Delmålet för Swish-kampanjen är 1.000.000 kronor.

Vi kommer klara detta tillsammans. Vi kommer vara ett Superettan-lag nästa år och vi kommer vara en förening att räkna med.

Vi ger oss aldrig! Vi ska ingenstans!

Östersunds Fotbollsklubb

Swishnummer: 123 515 03 05
Bankgiro-Nummer: 5183-2368 (Ange gåva)