Östersunds FK förlänger med Kristian Novak

Idag, tisdagen den 13 december presenterar ÖFK att den norska mittbacken Kristian Novak förlänger med klubben över hela 2023. Klubben har tillsammans med spelaren utnyttjat en option i avtalet som gör att Kristian blir kvar för ytterligare en säsong.

Kristian anlände till ÖFK i samband med sommarens transferfönster, där han tidigare har representerat de norska klubbarna som Viking, Sola och FK Jerv. Sedan ankomsten har han startat 14 av 16 matcher och varit en given spelare i det rödsvarta försvaret.

-Kristian kom in i laget under sommaren och var med sina 16 startade matcher verkligen med och bidrog till lagets starka höst. Novak har en riktigt bra karaktär och vi ser en stor potential till fortsätt utveckling hos oss. Vi ser fram emot att få jobba vidare med Kristian redan från start kommande säsong, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

Fakta om Kristian Novak

Född: 19 oktober 1998