Östersunds FK förlänger med Mansour Sinyan

Östersunds FK kan dagen efter vinsten i Norrlandsderbyt meddela att den centrala mittfältaren Mansour Sinyan förlänger ytterligare ett år med klubben. Vi ser nu fram emot flera minnesvärda matcher med norrmannen.

Inför starten på förra årets säsong i Superettan värvades Mansour Sinyan in från den norska PostNord ligan. Efter ett antal positiva träningspass under provspel blev han en av flertalet värvningar som utgjorde förra årets trupp som till sist säkrade fortsatt spel i Superettan. Under förra året noterades Sinyan för 26 matcher i ligan samt ett mål.

-Redan under hösten ifjol märktes att Mansour tagit stora steg hos oss, en utveckling som under detta år fortsatt i samma riktning som vi hoppats och trott på. Vi ser en stor potential till fortsatta framsteg hos oss och det känns därför riktigt bra att vi nu kommit överens om en förlängning, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK

-Jag ser fram emot att ta nya steg som både person och fotbollsspelare i klubben, och det hårda arbetet vi ska genomföra har bara börjat säger Mansour Sinyan efter att bläcket precis torkat på det påskrivna avtalet.

Fakta om Mansour Sinyan

Född: 13 juli 1999