Östersunds FK lanserar Fjällfonden

Jag har nu jobbat drygt en månad som heltidsanställd VD, ärligt kan jag säga att det engagemang och värme som möter mig varje dag ifrån alla er ÖFK-fans är otroligt. Jag visste att det fanns intresse för klubben, men detta har överträffat mina förväntningar. Mitt inträde i klubben blev som att kliva in i en Formel1 bil på en racerbana, full fart! Och jag tycker det är så kul!

Elitfotboll i Jämtland är en unik företeelse, som vi alla vill ha kvar. Men Elitfotboll kostar pengar och kräver resurser, och just därför kommer vi nu lansera ”Fjällfonden”.

Fjällfonden är till för att öka den ”passiva inkomsten” i klubben för att stärka upp ekonomin och därmed säkerställa att vi på lång sikt kommer ha ett fotbollslag som utmanar storklubbarna i Sverige om titlar och pokaler.

Kort och gott, känner ni alla att ni kan avvara en valfri summa per månad för att stötta detta ekonomiskt så är detta en väg för er. Ni kan teckna er på autogiro så sköter vi resten. Kan du avvara en; en lunch, en öl, en snus, någon dagstidning för att vara med och stötta elitfotbollen i Jämtland?

All info finns på www.fjallfonden.se och jag hoppas med hela hjärtat att vi tillsammans visar resten av Sverige hur starka vi (ja trots mitt ursprung så kallar jag mig jämte) ”Jämtlänningar” är, samt att vi visar att fjällen är fond till det här.

Med vänlig hälsning,
Michael Schahine