Östersunds FK lanserar supporterkrönika tillsammans med Malin Andersson Junkka

Östersunds FK lanserar supporterkrönika tillsammans med krönikören och journalisten Malin Andersson Junkka. Malin arbetar idag som kommunikatör på Regeringskansliet och har förflutet på NSD, Sametinget, Östersunds Kommun och Östersundsposten, och kommer nu i höst att dela med sig av sina betraktelser från läktaren på ÖFK:s hemsida i Supporterkrönikan!

Hur är egentligen livet som ÖFK-supporter? Hur känns det att sitta på läktaren och följa laget som alltid bjuder på dramatik? Det är frågor som vi kommer få djupare inblick i den kommande tiden.

Syftet med krönikan är att stärka kommunikationen och erbjuda våra läsare och supportrar ett starkare innehåll i våra kanaler. Malin Andersson Junkka är en otroligt omtyckt och erkänd skribent som kommer bli ett bra tillskott i klubbens arbete utåt, säger David Lidström Hultén, kommunikationsansvarig på Östersunds FK.

Hur började du följa Östersunds FK?
Jag började följa laget hösten 2015 när de tog klivet upp i Allsvenskan. Lite från håll först men sedan blev jag mer och mer intresserad av laget som verkade så speciellt. Sedan dess är jag fast och jag har sett varenda match med något undantag för när jag suttit på ett flyg. En match går alltid först. Jag har tackat nej till en hel del som krockat med matcherna.

Vad betyder ÖFK för dig?
För mig betyder ÖFK väldigt mycket. Laget ger guldkant på tillvaron och det finns alltid något att analysera, glädjas eller oroas över. En matchdag känns alltid speciell, det ligger en förväntan i luften.

Vad kommer supporterkrönikan innebära?
Mina texter kommer att ge en bild av hur det är att vara ÖFK-supporter.  Hur känns det när motgångarna radas upp eller när spelet fungerar och målen trillar in. De kommer att beskriva hur det känns att sitta på läktaren och följa dramatiken – och det unika med att vara rödsvart fotbollssupporter i Jämtland.

Vilka är förväntningarna på laget och klubben den kommande tiden?
Jag tar alltid en match i sänder men jag hoppas att laget kan ta så många poäng som möjligt och avsuta säsongen snyggt. Jag är nästan lite sur nu för att vi inte kan blicka högre upp. Spelet finns ju där, avslutar Andersson Junkka.