Östersunds FK och Fördel Jämtland samarbetar för att tillgängliggöra fotboll för alla

Till matchen mellan ÖFK och Sirius bjuder ÖFK, i samarbete med Fördel Jämtland, in ungdomar med funktionshinder. Under deras besök blir de mottagna och servade av ungdomar i ÖFK:s ungdomsakademi.

Tanken med arrangemanget är att göra allsvensk fotboll tillgänglig för alla. ÖFK och Fördel Jämtland vill inte att någon grupp i samhället skall exkluderas från upplevelser och aktiviteter som för majoriteten av länets befolkning kan genomföras utan ansträngning.

– Det är en chans för oss, priviligierade i ÖFK, att bidra och växa som människor samt en möjlighet för oss att visa vilka fina ungdomar som representerar Östersunds Fotbollsklubb. Självklart är vi också väldigt glada att kunna ge just denna målgrupp en chans att uppleva våra fina arrangemang och att vi förhoppningsvis får välkomna dem tillbaka flera gånger. Fördel Jämtland gör ett fantastiskt jobb och vi i ÖFK är otroligt stolta att kunna bidra till en liten del av deras verksamhet, säger Martin Johansson som ÖFK:s representerat i detta projekt.

Ordförande Bertil Paulson i Fördel Jämtland säger såhär om samarbetet och det kommande arrangemanget:

-Vi ser fram mot det kommande samarbetet som sätter vårt län på kartan när det handlar om service, omtanke och det vänliga bemötandets avgörande betydelse. Ett ansikte som i förlängningen kommer att visa hur samarbetet mellan idrotten, näringslivet och en ideell förening skapar ädel metall. Vår starka förhoppning blir att arrangemangets innehåll under många år kommer att skapa stor glädje hos många människor liksom fullt ut leva upp till de fina omtanke som utgör själva tillkomsten av ett välkommet samarbete.

Företagaren Nils-Åke Hallström har under mer än tjugo års tid utifrån en avgörande roll bidragit till föreningens hela verksamhet. Vi lever med beskedet att Nils-Åke vill finnas med även denna gång och att han uttryckligen känner extra starkt för det relaterade innehållet.

Fotnot. Föreningen Fördel Jämtland är en ideell förening som år efter år tillsammans med näringslivet och länets kommuner bl.a. genom olika arrangemang lyft fram servicen och det vänliga bemötandets avgörande betydelse för vårt län när det handlar om vardagens många – olika sammanhang.