Östersunds FK presenterar Anneli Andersén som ny resurs i ledarstaben

För att förstärka ledarstaben med kompetens kommer välmeriterade Anneli Andersén inta en roll i ledningen med fokus på analys och scouting där hon kommer vara en extremt värdefull resurs i ledarstaben.

Anneli Andersén har tidigare meriter som förbundskapten i U23-landslaget, allsvensk tränare för Piteå IF och den högsta möjliga tränarutbildningen inom UEFA. Den senaste tiden har Anneli även varit ledare för Östersunds FK:s F17 lag där hon varit den främsta personen i ÖFK:s damsatsning.

-Vi ser väldigt mycket fram emot att jobba med Anneli i A-lagsverksamheten, och vet att hennes kunskaper kommer vara en värdefull tillgång för Amir och hela teamet, säger Adil Kizil, sportchef i Östersunds FK.

-Som alla vet dras klubben med ett transferförbud som på många sätt har bidragit till var laget befinner sig nu. Vi i styrelsen agerar nu genom att tillföra och skapa mer förutsättningar för Amir och ledningen i laget att vända läget. Det är oerhört viktigt att det sker och vi tror på denna lösning. Vi har fortsatt förtroende för Amir, och den gångna helgen har spelarna också uttryckt sitt fortsatta förtroende för huvudtränaren, säger Mathias Rasteby, ordförande i Östersunds FK.

För mer information, kontakta följande:

Adil Kizil, sportchef i Östersunds FK

Anneli Andersén