Östersunds FK skriver på med André Österholm

Nästa tisdag väntar den första träningsmatchen för året mot GIF Sundsvall och idag kan Östersunds FK presentera att André Österholm ansluter till klubben. Kontraktet med André är skrivet till december 2023 och vi säger varmt välkommen till ÖFK!

André Österholm föddes den 17 juni 1996 i Stockholm. Under ungdomsåren tillhörde han bland annat AFC Eskilstuna och Huddinge IF innan han tog steget och flyttade utanför landets gränser som 19-åring. André har under hans utlandskarriär spelat i Spanien där han bland annat tillhört Segunda División klubben Coruxo FC och Alondras CF. Efter det bar det hem mot Sverige där han sedan tog chansen i grannlandet Finland med Ekenäs IF.

Redan i fredags anslöt han till klubben för sin första provträning och nu idag står det klart att han erbjuds ett avtal med klubben.

-Jag vill vinna och det är därför jag är här. Att utvecklas som spelare och människa är något som jag ser att jag kan göra i ÖFK. Jag kommer hjälpa laget och vi har alla förutsättningar för att kunna göra en bra säsong. För min egen del kommer jag göra allt för att vi ska vinna matcherna vi spelar, säger André Österholm som precis skrivit på för klubben.

-I André får vi in en mycket ambitiös spelare med ett stort driv vilket passar perfekt in i vårt truppbygge. Ifrån sin ytterposition har han varit en vass poängspelare som vi tror kommer ge oss en hel del poäng under kommande säsong, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

Fakta om André Österholm

Född: 17 Juni 1996