Östersunds FK ställs mot HB Køge under träningslägret

Nu på lördag den 21 januari lyfter spelartruppen mot den turkiska semesterorten Antalya för ett två veckor långt träningsläger. Nu är det dessutom klart vilket lag som blir motståndet under tiden i Antalya.

Den andra februari ställs Östersunds FK mot det danska andraliga laget HB Køge. Staden Køge befinner sig strax under centrala Köpenhamn, längst den danska kusten och har cirka 40.000 invånare.

Halvvägs in i säsongen ligger laget på en sjunde plats i tabellen, och har noterats för sex vinster, tre oavgjorda och åtta förluster. Laget leds av den förra Liverpool spelaren Daniel Agger, som dessutom var kapten för Danmarks herrlandslag i fotboll. Han har också utnämnts till Danmarks bästa fotbollspelare två gånger.

Matchen går att se via Bonnier News på ÖP/LT och SportExpressen. Avsparkstiden bestäms närmre inpå matchen och kommuniceras inom kort.