Östersunds FK ställs mot Kazakiskt motstånd i Turkiet

Idag måndag reser laget ner mot den Turkiska sydkusten och Antalya där truppen ska spendera de två kommande veckorna för att ladda upp inför säsongen. Idag presenteras det att Östersunds FK har tänkt att genomföra två träningsmatcher. Båda matcherna kan komma att justeras, och den senare matchen kan komma att ändras beroende på det aktuella läget i Ukraina.

Den 5 mars klockan 17:00 ställs Östersunds FK mot FC Kaysar Kazakstan i Sural, Turkiet.

Den 11 mars klockan 11:30 är det tänkt att Östersunds FK skall ställas FC Kryvbas Kryvyi Rih som hör till i den Ukrainska andradivisionen. Beroende på hur situationen i Ukraina de kommande dagarna utvecklas kommer matchen att diskuteras med klubben och arrangören. Oavsett beslut från motståndarlaget kommer Östersunds FK till fullo att respektera beslutet om matchen kan genomföras eller inte.

Var vänlig att observera att båda matcherna kan komma att justeras i samråd med motståndarlaget och arrangören. Håll er därför uppdaterade i våra kanaler om de kommande matcherna. Spelplats kommuniceras inom kort.

Från och med den 4 mars kommer ni kunna följa laget på plats i Turkiet i våra kanaler