Östersunds FK tackar Sam Mensiro för sin tid i klubben

Sam Mensiro har varit en lojal och viktig spelare och profil för ÖFK under sina 11 säsonger i klubben. Sam har bidragit med sin erfarenhet, kunskap och kärlek för klubben. Olika syn på nuvarande situation och framtid som spelare i ÖFK har gjort att Sam och ÖFK nu kommit överens om att det är bäst att gå skilda vägar.

Sommaren 2011 anslöt Sam Mensiro från Engelska Evesham på provspel i Jämtland. Han hade en stor delaktighet under sin första tid i klubben när han och ÖFK tog steget från Division 2 till division 1 Norra. Året därpå representerade han laget 25 matcher och var ännu en gång en given spelare när laget tog klivet mot Sveriges näst högsta liga, Superettan.

Året 2013 bytte Mensiro Jämtkraft Arena mot Behrn Arena när han anslöt till Örebro SK. Väl där fick han göra debut i Allsvenskan och blev direkt en startspelare för laget. Den kommande tiden för Sam blev tyvärr mycket skadedrabbad när han ådrog sig upprepade knäskador och missade mycket speltid.

I slutet av 2015 presenterades Mensiro på nytt för ÖFK där han skulle vara en del av truppbygget inför klubbens allra första år i Allsvenskan 2016. Tillsammans med succélaget avslutades säsongen på en åttondeplats i Svensk fotbolls finrum, Allsvenskan. Året därpå är troligtvis det mest minnesvärda i Mensiros spelarhistoria när klubben bärgade sin första titel efter en 4-1 vinst mot IFK Norrköping i Svenska Cupen. Sam inledde finalen genom att i matchens nionde minut trycka in ledningsmålet inför 8369 åskådare på Jämtkraft Arena, och ledde till oförglömlig minnen ute i Europa.

Sedan dess har Sam Mensiro alltid varit en trotjänare i laget och som person och spelare har Sam under alla sina år alltid prioriterat klubbens bästa. Sam är tacksam för sin tid i ÖFK och den resa han har varit med om, och vill tacka alla som varit med och bidragit.

Imorgon innan matchen kommer Sam Mensiro tackas av på innerplanen. Kom på matchen och hylla Mensiro för sin tid i klubben!