Östersunds FK tackar spelare för deras tid i klubben

Östersunds FK håller just nu på att forma laget inför kommande säsong och vi vill tacka ett antal spelare för deras tid i klubben.

Sixten Mohlin ansluter till Örgryte IS efter att hans avtal löper ut hos Östersunds FK. Mohlin anslöt till Östersunds FK 2019 från Malmö FF och har noterats för 14 matcher i den rödsvarta tröjan. Mohlin har hela tiden varit en stabil målvakt som alltid stått redo, och vi önskar honom ett stort lycka till i sin nästa klubb.

I samband med att avtalet med Marco Weymans löper ut väljer klubben att inte erbjuda en förlängning inför kommande säsong. Marco Weymans anslöt till ÖFK i samband med försäsongslägret i Spanien 2019 från den Belgiska klubben AFC Tubize. Weymans har totalt spelat 46 matcher för ÖFK och noterades för ett mål i år på Tele2 Arena i Stockholm mot Hammarby IF.

Isak Ssewankambo värvades in i januarifönstret 2019 där det hunnit bli 77 matcher i klubben. Isak har med sin spelskicklighet och driv alltid pushat sina medspelare att fortsätta utvecklas och aldrig ge upp. I samband med att ÖFK spelar i Superettan upphör avtalet. Vi önskar honom ett stort lycka till i hans fortsatta fotbollskarriär.

Ahmed Awad har valt att utnyttja en klausul som ger honom rätt att bryta avtalet. Awad kom till klubben 2020 och har varit en fantastisk människa både på och utanför planen. Under årets Allsvenska säsong noterades han för ett mål mot Örebro SK i den 80:e minuten. Vi tackar Ahmed för hans engagemang i klubben och önskar han en god framtid på hans nästa adress.

Östersunds FK och Charlie Colkett väljer efter en gemensam överenskommelse att avsluta avtalet. Charlie kom till Östersund i början av 2019 från den engelska storklubben Chelsea, och har hunnit genomföra 72 matcher i ÖFK. Han har varit en fantastisk person i klubben och vi vill tacka honom för den tid som han varit här.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla för min tid i klubben. Saker går inte alltid som man planerat och jag önskar klubben all lycka i framtiden. Ett väldigt stort tack till alla supportrar och folket i staden som alltid kommer ha en speciellt plats i mitt hjärta, säger Charlie Colkett.

-Vi är nu inne i en fas där vi påbörjat jobbet med spelartruppen inför kommande säsong. Det kommer bli ett stort arbete där det kommer vara viktigt med tålamod för att ta rätt beslut. Vi jobbar nu vidare med planen för kunna ta in nya spelare som kommer vara en del av ÖFK 2022 och framåt, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.