Östersunds FK välkomnar anfallaren Uche Sabastine

Ett komplett lag håller på att formas och nu står det klart att Östersunds FK och Uches Sabastines tidigare Afrikanska klubb är överens om ett låneavtal tillsammans med en köpoption.

Uche Great Sabastine föddes den 10 juni 2000 i den nigerianska industristaden Enugu. Den största tiden av hans uppväxt och fotbollsliv har spenderats i det afrikanska hemlandet, och först under sommaren 2021 provade han på spel i den norska klubben Stabæk. Efter att lånet avslutades vid årsskiftet fick han i slutet av januari möjligheten att träna hos Östersunds FK och har därefter imponerat stort under hans tid på träningarna.

Uche skriver på ett avtal som sträcker sig året ut där det också finns en köpoption inkluderat som ÖFK kan nyttja.

-Uche Sabastine är en spelare med mycket stor potential. Han har bra fysik, är snabb i djupled, tung i boxen och dessutom beredd att lägga ett hårt arbete för laget, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK

-Jag vill hjälpa laget att ta sig tillbaka till toppen igen och samtidigt vara bland de starkaste anfallarna i ligan, säger Uche Sabastine efter att nu fått skriva på för den jämtländska klubben.

Fakta om Uche Sabastine

Född: 10 juni 2000