Östersunds FK värvar Jakob Hedenquist

Vi välkomnar den 21 årige försvararen Jakob Hedenquist till klubben, där han ansluter som säsongens första nyförvärv. Efter att ha imponerat under den senaste säsongen, skriver klubben ett tvåårsavtal med spelaren.

Jakob är uppvuxen med göteborgsfotbollen, där han representerat Partille IF, BK Häcken och nu senast Utsiktens BK. Den senaste säsongen i Superettan noterades Hedenquist för 25 matcher, där han också stod för fem mål. Efter att ha imponerat under förra året blev han ett hett namn för ledarstaben.

-Det känns väldigt roligt att välkomna Jakob till ÖFK. Jakob är en mångsidig spelare och kan spela både som ytterback/wingback eller innerback/mittback, och som närmast kommer från en stark fjolårssäsong i Utsikten. Jakob är en löpstark och intensiv spelare som också har en spets i sitt huvudspel vilket han visade under förra säsongen. Det är en ung, hungrig och utvecklingsbar spelare med ett stort driv som kommer passa perfekt in i gruppen och hjälpa laget att ta nästa steg, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

-Det känns väldigt kul att vara här och ser fram emot möjligheterna. Jag är en försvarsspelare i grunden, och där ligger mina spetsegenskaper. Offensivt kommer jag med mycket power och försöker påverka på det sättet. Jag hoppas att jag kan tillföra mycket till laget den kommande säsongen, avslutar Jakob Hedenquist som precis anslutit.

Fakta om Jakob Hedenquist

Född: 2 april 2001