Östersunds FK visar sitt stöd för Ukraina

Östersunds FK befinner sig just nu utanför Sveriges gränser och laddar upp inför säsongen. I samband med att Östersunds FK kommer göra entré på matcherna i Antalya kommer laget bära en unikt framtagen tröja med jämtländsk inspiration, där ett tydligt hjärta som under denna period pumpar gult och blått syns för den Ukrainska befolkningen.

Tröjan är möjlig tack vare våra partners. Ett signerat exemplar av tröjan kommer auktioneras ut där bidragen oavkortat går till UNHCR:s arbete för att stödja Ukraina i denna svåra stund.

Fotbollen vill som den folkrörelse och enande kraft i samhället vi är ta det ansvar vi kan genom att starta en insamling för krigsoffer i Ukraina. Ni kan också Swisha en gåva till Sverige för UNHCR på 123 129 50 21 om du vill vara med och bidra för att hjälpa folket i Ukraina. Ett akut nödpaket som räddar liv i kriser kostar 370 kronor.

Läs mer på Sverige för UNHCR:s hemsida