P19 tränaren Albin Sheqiri gästar the Coaches Voice

Tidigare i år anslöt Albin Sheqiri till Östersunds FK för att ta över ÖFK:s akademis P19 lag. Nu gästar han den stora plattformen ”The Coaches Voice”, där han gästar ett specialavsnitt om Manchester Uniteds nya tränare, Ralf Rangnick, för att diskutera ledarskapsprinciper och hur den nya stilen ska implementeras för en befintlig trupp i världens bästa liga.

Albin Sheqiri är tränaren som vi är oerhört stolt över att få ha inom vår akademin. Albin kommer tidigare från Göteborgsklubben Munkedals IF innan han arbetade som assisterande tränare för storklubben GAIS och arbetade med scouting av motståndarlagen. Han är en tränare som lever sin dröm att få arbeta inom sporten och som oftast sätter sig djupt in i analysdelen. Sheqiri gästade det senaste avsnittet av ”The Coaches Voice” där han som fotbollsexpert fick diskutera den nytillträdde tränaren.

-Det känns otroligt stort att få prata om en av de största tränarna på det här sättet. Ralf Rangnick har varit en väldigt stor inspiration mig och många andra, och jag försöker bedriva en liknande fotboll. Att få prata som expert om hans filosofi med mina kunskaper, och samtidigt representera ÖFK känns väldigt kul och hedrande, säger Albin Sheqiri, akademitränare i Östersunds FK.

The Coaches’ Voice är en online-platform där världens största tränare diskuterar och föreläser om sin filosofi inom fotbollen, och delar med sig av kunskaper och erfarenheter inom deras yrkesresa.

Lyssna på avsnittet här

Foto: Östersunds FK / Shutterstock