Pero efter kryssmatchen: -Vi ger oss aldrig

Efter 2-2 borta mot IFK Norrköping igår torsdag anlände trötta, men nöjda spelare och ledare i ÖFK, till Östersund i eftermiddag.

-Vi har en text på ryggen, vi ger oss aldrig, och det var så vi tänkte i den här matchen, säger Pero Kapcevic, tränare i ÖFK.

Gårdagens match i Allsvenskan mellan IFK Norrköping och ÖFK slutade med delad poäng, 2-2. ÖFK hämtade upp ett underläge med 0-2 och tryckte på för ett segermål.

Efter matchen satte sig laget på en buss upp till Stockholm, det blev övernattning i Stockholm innan gänget satte sig på tåget hem till Östersund tidigt i morse. Laget anlände till Östersund i eftermiddags och det blev återhämtning och lite lätt träning för de som inte spelade i går.

Pero Kapcevic, en av tränarna i ÖFK, var mycket nöjd efter en poäng borta mot IFK Norrköping.

-Vår inställning är att vi ska vinna varje match. Självklart var det en kalldusch när de gör 2-0 målet. Men vi gör allt tillsammans och krigar i 95 minuter. Varenda spelare och ledare har den inställningen, berättar Pero.

Han berättar hur tankarna gick efter IFK Norrköpings andra mål.

-Det var bara att pusha på trots att de gör 2-0, vi var tvungna att göra några byten strax efter målet.  Vi pratade tillsammans om vi skulle göra ett dubbelbyte eller trippelbyte. Det var en tydlig signal att byta tre spelare till de som är på planen.

Recuderingen av Blair Turgott kom och då började spelarna känna att spelet gick ÖFK:s väg.

-2-1 målet ger energi till oss. När vi kvitterar via Thomas Isherwood känns det som om vi är närmare att göra 3-2 än att de ska göra 3-2.

Nu slutade matchen 2-2 och det var nöjda spelare och ledare som lämnade Norrköping i går kväll.

-Det var många fina fotbollsmål i den här matchen. Vi ville ge allt och poängen som vi tar mot Norrköping tar vi med oss inför matchen mot Örebro, avslutar Pero.

Lagledningen i ÖFK bestämde att laget inte ska träna i morgon lördag men däremot på söndag och sedan är det match mot Örebro hemma på måndag.

-Men fokus just nu är helt och hållet på matchen mot Örebro. Nu börjar uppladdningen inför den viktiga matchen!