Pero Kapcevic avslutar sin tjänst hos ÖFK

ÖFK:s tränare Pero Kapcevic avslutar sin tjänst hos föreningen från och med 31 januari 2021. Pero kom in i tränarstaben för precis ett år sedan men väljer nu att flytta hem.

-Jag är otroligt tacksam för den här tiden i ÖFK, det har varit en spännande och rolig tid, säger Pero Kapcevic.

Pero Kapcevic har en lång karriär som fotbollstränare, innan han kom till ÖFK var han i Friska Viljor som tränare i tre år och skrev sedan ett kontrakt med ÖFK över två år. Nu väljer han alltså att i förtid avsluta sitt kontrakt och återvända hem till familjen i Domsjö.

-Alla våra målsättningar för den är säsongen är avklarade sedan länge. Från djupet av mitt hjärta vill jag tacka alla spelare, ledare, fysioteamet, alla anställda i föreningen, våra kära supportrar och styrelsen för den här upplevelsen, säger Pero Kapcevic.

Pero har fört en diskussion med ÖFK:s styrelse om framtiden men kom inte överens om ett nytt avtal.

-Pero Kapcevic är en fantastisk människa och fotbollstränare. Självklart är det tråkigt att han nu lämnar oss. Vi förstår hans situation där familjen har bott kvar i Domsjö, säger Michael Schahine, vd i ÖFK.

-Pero är en ambitiös och duktig tränare som jag har jobbat med under en kort period. Vi har lärt känna varandra väldigt bra och det är tråkigt att han nu inte stannar kvar i föreningen, säger Amir Azrafshan, tränare i ÖFK.

ÖFK startar nu rekryteringen av en ersättare till Pero Kapcevic i tränarstaben.