Pero Kapcevic: -Vi är besvikna över en poäng

ÖFK tar ytterligare en poäng i Allsvenskan och är nu uppe i fem raka matcher utan förlust.

-Men vi är besvikna över att bara ta en poäng i den här matchen, säger ÖFK:s huvudtränare Pero Kapcevic.

Matchen mot IFK Göteborg blev en svängig historia, Göteborg dominerade första tio minuterna, sedan tog ÖFK över resten av halvleken. Det här var en vändning i matchen som var oväntad, men trots allt kunde inte ÖFK hålla ledningen ändå till slutet. Kvitteringen för IFK Göteborg kom med fyra minuter kvar att spela av matchen på Gamla Ullevi.

-Vi är besvikna allihopa, trots allt tycker jag att vi är ett bättre lag sett över hela matchen, säger Pero Kapcevic, huvudtränare i ÖFK efter matchen.

ÖFK hade ledningen med 2-1 i paus men höll alltså inte ledningen hela matchen.

-Vi var väldigt nöjda efter första halvleken, men i andra halvleken kan vi inte hålla i bollen under längre perioder. Vi kunde inte trötta ut dem som vi gjorde sista halvtimmen i första halvleken. Vi blev lite för låga i andra halvleken framför allt sista halvtimmen.

Ni fick dessutom en riktigt dålig start av matchen?

-1-0 målet kom som en chock och vi öppnar upp lite för mycket centralt. Det är farliga. Men sen tycker jag att vi tar över taktpinnen. Vi måste se matchen igen innan jag analyserar mera.

1-1 mot Varberg i söndags och nu 2-2 mot IFK Göteborg, två poäng på dessa två bortamatcher i Allsvenskan. Nöjda med det eller?

-Vi hade räknat med fyra poäng på de här två bortamatcherna. Vi ser framsteg i vårt spel och det gäller att fortsätta att jobba hårt hela matchen. Vi måste utvecklas och dominera längre perioder, inte bara 25-40 minuter på en match utan måste upp till mer.

Nu reser ÖFK hem i morgon till Östersund och spelar nästa match mot Elfsborg redan på söndag hemma på Jämtkraft Arena.