Peter Amoran skriver kontrakt med Östersunds FK

Den talangfulle IFK Östersund spelaren Peter Amoran har idag skrivit på med start nästa år för Östersunds FK.

Sedan förra året har Peter Amoran periodvis genomfört träningar med Östersunds FK. Sedan starten i år har träningstillfällena varit mer kontinuerliga och han var en av spelarna som följde med på årets försäsongsläger i Marbella.

Han startade sin karriär i IFK Östersund på ungdomsnivå och har varit en spelare som utmärkt sig från dag ett. Peter Amoran gick sedan vidare till spel i GIF Sundsvall för spel i både P17 och P19 Allsvenskan. Sedan en tid tillbaka har han representerat IFK Östersund igen, och Östersunds FK ser nu fram emot att välkomna han till klubben.

Vi är väldigt glada och stolta över att Peter valt ÖFK i konkurrens med andra klubbar i Sverige och Europa. Peter har tränat med oss under året och anpassat sig väldigt fort till tempot och spelet. Vi är väldigt säkra på att han kommer ta ännu större steg i sin utveckling med oss. Det ska bli spännande att se framöver, säger sportchefen Adil Kizil.

-Det känns skönt att nu tagit beslutet att skriva på för Östersunds FK. Jag känner att här kommer kommer jag kunna utvecklas.

Avtalet gäller från 2022 och Peter Amoran kommer därefter representera ÖFK. Peter Amorans nuvarande avtal med IFK Östersund sträcker sig året ut.

Hör Peter Amoran och sportchefen Adil Kizil i ÖFK´s podcast i spelaren ovan.

För intervjuer eller information:

Adil Kizil, Sportchef Östersunds FK

Håkan Lundqvist, Kommunikationsansvarig Östersunds FK