Pettersson efter förlusten: -De får några billiga mål

Lagkaptenen Tom Pettersson suckade tungt när han stegade fram till intervjun med C-more efter 1-4 förlusten mot Elfsborg på bortaplan.

-De får några billiga mål och vårt självförtroende sviktar efter det, menar Tom i en intervju till C-more efter matchen.

Det blev en tung förlust för ÖFK borta mot IF Elfsborg. 0-3 i halvtid slutade med 1-4 till slut.

-Vi måste ta oss samman, vi är en ung trupp och nu måste vi sprida positiv energi. Vi har fantastiska supportrar som stödjer oss i alla lägen. Det enda som vi nu kan göra är att snegla neråt i tabellen tyvärr, analyserade Tom Pettersson i en intervju med C-more efter matchen.

Det var tio minst sagt olyckliga minuter som skapade Elfsborgs tre mål i mitten av första halvleken.

-Det var under all kritik, de får några billiga mål minst sagt. Första skottet är riktigt bra av dem. Men de ska inte komma till de avsluten. Självförtroendet får sig en smäll när vi får en sån start, menade Tom.