Pontus Kindberg lämnar ÖFK

Pontus Kindberg kom till Östersunds FK som 16 åring när han blev erbjuden ett A-lags kontrakt, som en av fyra ungdomsspelare att lyftas upp från ungdomsakademin.

Redan som ung fanns han med i ÖFKs akademi och följdes av Graham Potters ledarstab som såg en stor potential i honom. Intresset för Pontus har varit stort från utlandet men utveckling på hemmaplan har setts som det bästa alternativet.

-Det är med stor sorg i hjärtat som jag väljer att lämna klubben jag växt upp i, inte minst som fotbollsspelare men också som människa. Östersunds Fotbollsklubb är en del av mig och det kommer det alltid att vara. Det är tidigt men rätt tid att lämna för mig och jag är förväntansfull för de nya utmaningarna. Stort tack till alla spelare och ledare som hjälpt mig under åren, säger Pontus Kindberg.

Han lämnar nu Östersunds FK för Superettan-klubben IFK Värnamo efter en genomförd försäljning. Vi säger stort tack för tiden i den rödsvarta tröjan och önskar Pontus ett stort lycka till i sin nästa klubb.