Premiär för ÖFK’s Podcast – Keita berättar om upphittade släktingar och rasism

Idag är det premiär för ÖFK:s podcast. I dagens podcast får ni träffa ÖFK:s målvakt och lagkapten Aly Keita i ett personligt möte. I ÖFK:s podcast berättar Keita om upphittade släktingar och rasism han upplevt i allsvenskan.

I ÖFK podcast får ni träffa spelare och ledare i ett nära möte. Ni får lära känna dem i en annan miljö. Ni får höra om deras familj, deras uppväxt men också om vardagslivet som fotbollsspelare eller ledare.

Den första podcasten bjuder på ett möte med Aly Keita, målvakt och lagkapten i ÖFK. Aly berättar för Håkan Lundqvist om sin uppväxt, sina rötter och även om rasism.

-Vid en Allsvensk match förra året kom domaren fram till mig och sa något i stil med ”gå tillbaka till målet så att de kan kasta bananer på dig”, berättar Aly Keita.

Händelsen inträffade vid en match mot GIF Sundsvall förra säsongen och Aly Keita pratade med domaren direkt efter händelsen.

-Domaren bad om ursäkt och sa att han inte menade det han sa. Jag och klubben valde sedan att inte gå vidare och anmäla detta till förbundet, berättar Aly Keita.

Ni kan höra hela podcasten med Aly Keita här!

Har ni frågor angående ÖFK-podden? Hör av er till ÖFK:s pressansvarige Niclas Lidström, 0708-100 666 eller niclas.lidstrom@ostersundsfk.se