Tyrion: ”Är säker på att jag kan bli riktigt bra”

Östersunds nyaste spelare är Tim ”Tyrion” Larsson i supportpositionen, där han nyligen ersatte Krallex. Han hoppas kunna ta laget till nya höjder med sitt aggressive spel på karaktärer som Thresh och Pyke.

Namn: Tim “Tyrion” Larsson

Ålder: 21

Vad jag gör utanför spelet? Pluggar ekonomi, gymmar och har ett stort djurintresse.

Kul fakta: Är äldre bror till tidigare LCS-spelaren Larssen.

Förebilder: Har egentligen ingen jag ser upp till så, men beundrar Martin ”Rekkles” Larsson mer än många andra spelare.

Hur skulle du beskriva din spelstil, och vilka karaktärer brukar du spela?

– Jag tycker inte att man kan prata om aggressiva och passiva spelare, utan om smarta och osmarta. Jag försöker spela så smart som möjligt, aggressivt men beräknande. Men jag letar alltid efter kills, även i dåliga matchups. Man kan nog likna min spelstil med Fnatics support Zdravets ”Hylissang” Galabovs.

– Mina favoritkaraktärer är de mer skicklighetskrävande, som Pyke, Thresh och Vel’koz. De är mycket roligare att spela än enklare supports, som Janna. Om jag spelar enklare karaktärer slutar jag uppskatta spelet och spelar sämre.

När började du spela, och vad har du spelat i för lag innan du började i ÖFK?

– Jag började spela 2011 efter att en kompis visade mig spelet, och jag har hållit på med det sedan dess. Jag började tävla i lag 2013 och har spelat i ett par olika lag, men inget så stort som ÖFK.

Vad är dina mål för 2019 och hur ska du kunna uppnå dem?

– Eftersom jag inte spelat i så många lag vill jag först se hur bra jag är, och sedan sätta ett mål utifrån det. Jag är säker på att jag kan bli riktigt bra om jag satsar allt, men först vill jag se hur saker utvecklar sig med laget.

– Nyckeln är att ha mycket tid till att träna. Det underlättas av att jag alltid haft lätt för skolan och att jag också tränar fysiskt, vilket ger mig bättre attityd och gör det lättare att fokusera. Jag är väldigt självkritisk och ser alltid vad jag själv gjort för fel, och det är en viktig del av att förbättras som spelare.

Slutligen, vad har du för tips till läsarna därute som vill bli bättre på spelet?

– Spela många matcher och fokusera på ditt eget spel snarare än dina lagkamraters. Det är svårt att klättra som support, det är nog den sämsta rollen att göra det med. Först måste du ha bra mechanics och kunskap om spelet, men det är svårt att träna sina mechanics som support. Där hjälper det att börja spela svårare karaktärer, som Vel’koz, iställer för Janna.

Välj en:

Melee supports < Ardent supports