Pressateljen, Jämtställningar och Storsjöhus köper aktieposter i ÖFK

Nu har ytterligare tre företag gått in och köpt stora aktieposter i Östersunds FK. Pressateljen, Jämtställningar och Storsjöhus väljer nu alla tre att stödja ÖFK och bli delägare i klubben.

Den riktiga nyemissionen i ÖFK fortsätter utan avbrott. Målsättningen är att stärka upp ÖFK:s kassa och säkerställa att föreningen ska spela elitfotboll framöver.

Nu står det klart att tre nya företag har gått in och köpt aktier i den riktade nyemissionen som pågår.

-Vi köper aktier för att vi tycker att det är så roligt med allsvensk fotboll, ÖFK har gjort en fantastisk resa och jag har sett de flesta matcherna sedan superettan. Att ha ett lag i allsvenskan gynnar hela länet, säger Janne Olsson, ägare av Pressateljen.

Janne Olsson har följt det som har hänt inom ÖFK med ekonomin under den senaste tiden och vill nu hjälpa klubben.

-Jag har stort förtroende för den nya ledningen, därför går vi nu in och köper aktier.

Ett annat företag som nu köpt aktier i ÖFK är Jämtställningar AB.

-Jag tycker att det är viktigt att Östersund har ett elitlag i fotboll och även om jag inte är någon fotbollsfantast så vill jag vara med och bidra genom att köpa aktier, säger Håkan Andersson, VD och ägare för Jämtställningar AB.

Storsjöhus AB är ett ytterligare företag som under åren har stöttat ÖFK med sponsring och nu går alltså företaget in och köper aktieposter i ÖFK.

-Vi tycker att ÖFK tillför så mycket positivt för Östersund och Jämtland och vill att föreningen ska kunna fortsätta att ge oss stunder av lycka, säger Johan Hamberg, VD och ägare av Storsjöhus AB.

Storsjöhus AB, Jämtställningar och Pressateljen väljer alltså alla tre att köpa aktieposter i Östersunds FK. ÖFK är enormt tacksamma för all hjälp som vi får från företag och privatpersoner.