Publikinformation för er som ska se ÖFK-GAIS

I helgen är det hemmamatch för ÖFK mot GAIS i Svenska Cupen. Matchen spelas på lördag 29 februari med avspark klockan 14.30. Nedan följer info för dig som besökare, har du inte skaffat biljett är det hög tid att göra det. Biljetterna kostar 150 kronor för vuxen och gratis för ungdomar under 18 år.

På arenan tar vi emot swish och kortbetalning! Glöm inte bort att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena!

Du köper förköpsbiljett här eller i ÖFK-Shopen på Storgatan 26.

Bortasupportrar köper sin biljett på nätet eller vid Södra läktaren.

Entréer öppna från 13.30

• Östra (6 vändkors)
  • Södra (2 vändkors, bortasupportrar)

Arenashopen kommer att vara öppen
Sugen på att köpa supporterprylar, besök Arenashopen på Jämtkraft Arena.

Parkering

Parkeringsytorna för matchen för idag är parkeringen som ligger mellan ICA Maxi och Jämtkraft Arena. Samtidigt som ÖFK spelar pågår annan aktivitet i Östersund Arena (ÖIK spelar match). Parkeringen kostar 20 kronor och betalas helst med Swish men kontant betalning fungerar också!

Rökförbud
Matchorganisationen i Östersunds FK vill göra er alla besökare uppmärksamma på den nya lagstiftningen som trädde i kraft för en tid sedan och berör Jämtkraft Arena…

Enligt 6 kap. 2 § p. 8 lagen om tobak och liknande produkter är det sedan den 1 juli 2019 förbjudet att röka bl.a. på inhägnade platser utomhus som huvudsakligen är avsedda för idrottsutövning (t.ex. fotbollsarenor).

Att anläggningen huvudsakligen är avsedd för idrottsutövning innebär att den kan användas även för andra aktiviteter och arrangemang, t.ex. konserter och mässor, och ändå omfattas av rökförbudet. Tillämpningen av bestämmelsen förutsätter inte heller att ett idrottsarrangemang eller annan offentlig tillställning anordnas på platsen. Rökförbudet är alltså inte inskränkt till vissa händelser eller tider utan gäller ständigt. Rökförbudet gäller inte bara platser för själva idrottsutövandet utan även platser som används för andra ändamål, exempelvis försäljning, under förutsättning att platserna ligger inom det inhägnade området.

Matchprogram

Inför denna säsong har ÖFK beslutat att inte sälja några matchprogram, därför rekommenderar vi Er att ladda ner ÖFK-Live där appar finns för att få det senaste nytt inför matchen. Följ oss via sociala medier Facebook, Instagram & Twitter för att få det senaste nytt inför avspark även.

Försäljningsställen Öppna

Flera färsäljningsställen kommer att vara öppen på arenan, fika, kaffe, hamburgare mm hittar ni i våra kiosker.

• Stora kiosken plan 2 Östra läktaren
  • En kiosk markplan Östra Läktaren
  • En kiosk på Södra läktaren
  • Souveniershop vid Östra läktaren

Som vanligt sjunger vi upp till Rött & Svart Pumpar Hjärtat inför avspark.

Vi ses i helgen på Jämtkraft Arena!