Publikinformation inför de två kommande hemmamatcherna

Till de två kommande hemmamatcherna mot Varbergs BoIS den 22:a november 17:30, och mot IFK Göteborg den 29:e november 14:30 så införs lättnader i de publikrestriktioner som har varit. Östersunds FK får maximalt ta in 300 åskådare per match. Platserna kommer att lottas ut enbart bland våra säsongskortsinnehavare, en match åt gången.

Hälsoinformation

Vid minsta symptom – stanna hemma

Personer i riskgrupp bör överväga närvaro på match

Hur fungerar utlottningen?

Samtliga säsongskort har ett unikt streckkodsnummer (10 siffror) som är placerat under den svarta streckkoden på säsongskortet. 300 nummer kommer slumpas fram för varje match av de totalt 1494 säsongskort som har sålts i år. 100 nummer kommer också slumpas fram av de resterande för att vara reservplatser. Dessa kommer enbart att användas om någon av de 300 ej har möjlighet att närvara på den matchen de blir tilldelade.

Den mailadress som är registrerat på det streckkodsnummer kommer få ett mail där de ska svara på om de kan närvara under matchen som de blir utlottade till. Vi behöver ditt svar om du ska gå på matchen eller inte senast måndag 16 november 2020 kl: 12.00 för matchen mot Varbergs BoIS, och måndagen den 23:e november kl. 12.00 för matchen mot IFK Göteborg. Får vi inget svar från er före det klockslaget går platsen till någon på reservlistan. Här är det viktigt att du som har köpt ett säsongskort håller koll på din mail de närmaste dagarna. Glöm inte att titta i din ”skräppost” om det har kommit mail från Östersunds FK.

Om du inte kan gå på den match som du blir utlottad för, vad händer då?

Kan en person ej gå på den match man blir utlottad för kommer du inte att ingå i utlottningen för nästa match. Detta för att så många som möjligt av säsongskortsinnehavarna ska få samma möjlighet att gå på en match. Kan du inte själv nyttja biljetten så kan du överlåta din plats till en annan. Det som behövs då är enbart att den personen tar med det uthämtade biljetten (se mer info nedan vad som gäller för biljett) till arenan för inpassage. Alla säsongskort jämnställs, så oavsett om du har ett kort dedikerat för ungdomar eller pensionärer så kan du överlämna det till vem som helst.

Vilken plats kan jag sitta på och behövs någon biljett?

Matchbiljetten till den utvalda matchen kommer kunna hämtas upp i ÖFK-Butiken på Storgatan 26 i Östersund. Våra öppettider är tis-fre kl:12-17, lör kl:12-15. På matchbiljetten finns din utvalda plats skriven. Den utvalda platsen är din sittplats under hela matchen och du kommer ej kunna byta denna.

Hur fungerar det vid inpassage på arenan?

När du anländer till arenan så kommer du att passera via Västra entrén via fyra vändkors för att minimera köer. De totalt 300 kommer delas in i olika tider för inpassering. 100 personer åt gången kommer delas in i varje tid för inpassering. Tiden kommer stå angiven på biljetten. Här kommer du visa upp din matchbiljett. Din matchbiljett måste hämtas ut i ÖFK-butiken senast lördag 21 november för matchen mot Varbergs BoIS, och 28 november för matchen mot IFK Göteborg . Ej uthämtade biljetter innebär att du inte har tillträde till arenan.

Inpassering grupp 1: 60 minuter innan match

Inpassering grupp 2: 45 minuter innan match

Inpassering grupp 3: 30 minuter innan match

Hur fungerar det på arenan?

Stolarna där publik får sitta är utspridd med social distansering som högsta prioritering. Den stol som står på din matchbiljett är din plats under hela matchen och du kommer ej kunna byta denna.

Vad händer om nya restriktioner kommer?

Vid händelse av nya restriktioner, oavsett om de är på riksnivå eller regional nivå så måste vi i Östersunds FK följa dem. Vid händelse av detta så kommer matcher fortsättas spelas utan publik.