Rafael tar en titt på Kalmar-ÖFK

Idag, måndagen den 12 april möter vi i den allsvenska premiären Kalmar FF på bortaplan. I svenska cupen var Kalmar FF i samma grupp som Djurgården, Umeå och Brage. En seger listades mot Brage och två förluster mot Djurgården och Umeå.

Tränarbytet 2021 visar en förändring av spelstil i Kalmar som försöker spela mer, kombinera olika strategier med korta snabba passningar hela vägen upp till sista tredjedel för att komma till avslut som är ganska likt Sirius spel förra året.

Vi kan förvänta oss en formation där de ställer upp  1-4-3-3 eller till och med 1-3-4-3.  Med intressanta spelare som Jonathan Ring, Nils Fröling, Lars Sætra eller vår gamla ÖFK-spelare Douglas Bergqvist.

Våra senaste möten:

-De tre senaste säsongerna har vi mött varandra sex gånger. Tre har slutat med seger för ÖFK, en seger för Kalmar, samt två oavgjorda. Vi har alltså ingen förlust mot Kalmar de tre senaste bortamatcherna. Vi vann borta förra året med mål av Rewan Amin och Isaak Ssewankambo. En historisk seger då vi vann på bortaplan för första gången mot Kalmar.

-Face to face förra året besegrade vi dem också på Jämtkraft Arena med 2–0. Vi bärgade totalt sex mycket värdefulla poäng mot dem i våra möten i Allsvenskan.

-Kalmar slutade på kvalplats, medan vi klarade kontraktet. De på en fjortondeplats, vi på en trettonde med en marginal på fem poäng till vår fördel. Så våra möten kan vara väldigt viktiga för vår säsong 2021.

-Historiskt har matcherna mellan båda lagen varit mycket tajta förutom 3–0 som vi vann med hemma 2018. På pappret kan vi förvänta oss ett mycket tajt spel mellan oss och Kalmar.

-Vi har dock arbetat för att vara fullt redo att kunna ha kontroll över vårt spel och att använda våra styrkor som ett lag. Därför kommer vi ta med oss tre poäng hem till Jämtland, avlsutara ÖFK´s analytiker Rafael Ronald Bermudez.

Ni ser måndagens matchen på Discovery+. Tillsammans med Discovery så erbjuder de en deal för discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet!