Rafaels analys efter slutsignalen i Stockholm

0-3 förlust mot Djurgården och ännu en träningsmatch är avklarad. ÖFKs analytiker Rafael ger sin syn på dagens 90 minuters fotboll.

-Vi gör en ny match mot Djurgården med en del förändringar jämfört med tidigare då många av våra spelare är på landslagsuppdrag, vilket vi självklart är mycket stolta över.

Vi ändrade vårt system för att förbättra presspelet men också uppbyggnadsfasen. I första halvleken fick vi utdelning av de bägge delarna, där vi visade mer kontroll när Djurgården hade bollinnehav, men också när vi själva hade det.

I förstaledet satt passningarna men vi måste också arbeta hårdare med att utnyttja våra lägen till målchanser och i slutändan mål. Chanserna fanns för oss men sista passen måste sitta för att vi ska fö utdelning.

I andra halvlek så startade vi bra men Djurgården inledde med stark press och skapade sina lägen. Tråkigt nog lät vi dem komma in i boxen och skapa sina chanser på mål.

Offensivt skapade vi mer jämfört med tidigare och skapade lägen som vi får arbeta ännu mer med på träningarna. Det var också väldigt positivt att se Simon Kroon tillbaka på planen efter en tids skada.

Nu fokuserar vi på kommande träningsmatch mot GIF Sundsvall och arbetar för att göra en stark inledning av Allsvenska säsongen mot Kalmar FF, säger Rafael Roldan Bermudez.