Ravel Morrison till ÖFK – ansluter till lägret i Marbella

ÖFK förstärker eventuellt laget med ytterligare en spelare. Ravel Morrisson har anslutit sig till träningslägret i Marbella och ÖFK. Morrison har erfarenhet från bland annat Manchester United, Westham och nu närmast från italienska Lazio. Han har dessutom erfarenheter från det engelska U21-landslaget.

Ravel Morrison har en mittfältare som är har spelat i en mängd olika klubbar. Många har kallat honom extremt talangfull och hyllat honom. Men karriären har, som sagt var, varit upp och ner och nu är han alltså på väg till Östersund.

Många menar att Ravel Morrison när han var yngre var den mest talangfulla fotbollsspelaren i Manchester United någonsin.

-Vi har haft kontakt med Ravel och hans agent en längre tid och diskuterat en övergång. Nu är han nära en övergång men har inte skrivit på några papper ännu, berättar David Webb, teknisk direktör i ÖFK.

ÖFK förhandlar just nu med Lazio om en övergång till ÖFK för Ravel Morrison.

Ravel Morrisson ansluter nu till ÖFK:s träningsläger i Marbella och kommer att träna med laget under resten av lägret. Han kommer dock inte spela den andra träningsmatchen som ÖFK har i Marbella.

-Ravel vill bekanta sig med laget och sen får vi se hur det går. Han har inte skrivit på för ÖFK ännu men vi hoppas att vi kan få honom till vår klubb, konstaterar David Webb.

Inom kort kommer en webb-tv intervju med Ravel Morrison här.

Ravel Morrison har senaste tiden varit utlånad till den mexikanska klubben Club Atlas. Ravel är 26 år. Ravel Morrison har en bakgrund där problem har funnits och det här är en sida som ÖFK är väl medveten om.

-Vi anser att en människa inte ska dömas för det som har varit. Vi är en öppen klubb och alla är välkomna till oss. Vi har erfarenhet av spelare med liknande problem och har bra erfarenhet av att ta hand om dem. Med rätt mottagande även utanför planen tror vi att det här kan bli otroligt bra, säger David Webb, teknisk direktör i ÖFK.