Rewan Amin och Jerell Sellars lämnar Östersunds FK

Januari månad har nu startat och vi går in i fotbollsåret 2022 där det börjar laddas upp inför säsongen. I samband med att den nya säsongen startar vill vi tacka Rewan Amin och Jerell Sellars vars avtal löper ut för deras tid i klubben.

Rewan Amin anslöt till ÖFK sommaren 2018 från Dalkurd FF där han gjorde sin premiärmatch i norrlandsderbyt mot GIF Sundsvall den 26 augusti. I matchen mot Kalmar FF i Allsvenskan 2020 gjorde Amin sitt första Allsvenska mål efter att Östersunds FK tilldelats straff i matchens 86:e minut. 1-1 var ställning på resultattavlan innan Rewan Amin satte slutresultatet till 2-1 och säsongens första seger var klar. Totalt har det hunnit bli 66 matcher för Rewan Amin när han nu lämnar klubben.

– Jag skulle vilja tacka alla runt om i klubben och supportrarna för att alltid ha stöttat mig och fått mig att känna mig hemma. Jag kommer aldrig att glömma tiden i ÖFK och staden. Under tiden har jag lärt känna folk som nu känns som en familj. Jag önskar alla ett lycka till i framtiden, säger Rewan Amin.

I sommarfönstret 2018 anslöt också anfallaren Jerell Sellars från det engelska League One laget Cheltenham Town, som även har förflutet från fotbollsgiganten Aston Villa FC. När Sellars anslöt till ÖFK berättade han hur fotbollen hade räddat han från mycket i hans ungdom, och sedan dess har Jerell både vuxit som människa och fotbollsspelare. Under sin tid i ÖFK har han hunnit göra 5 mål på 43 spelare matcher.

I samband med att avtalen för Jerell Sellars och Rewan Amin löper ut önskar vi dem ett riktigt stort lycka till i deras fortsatta karriärer. Vi tackar dem för deras tid i ÖFK.