Rewan Amin tillbaka och redo för spel igen

Östersunds FK spelar på torsdagen bortamatch i Allsvenskan mot IFK Göteborg på Gamla Ullevi. ÖFK har, efter 1-1 mot Varberg i söndags, stannat kvar på Västkusten och genomfört ett flertalet träningar med hela ÖFK:s spelartrupp.

-Vi har haft väldigt bra träningar tillsammans, säger Pero Kapcevic, huvudtränare i ÖFK.

Matchen mot IFK Göteborg blir en spännande match eftersom bägge lagen är inblandade i bottenskiktet på tabellen.

-IFK Göteborg är ju nyblivna cupmästare men har haft det lite tungt i Allsvenskan. Nu senast förlorade de mot Malmö FF i serien och det ska bli roligt att möta dem, säger Pero.

ÖFK har tränat måndag, tisdag och onsdag med hela truppen och stämningen efter den sena kvitteringen till 1-1 mot Varberg är på topp.

-Det har varit bra att ha hela gänget samlat och en bra stämning i truppen. Det har underbart att se bollen gå in i sista minuten och det var roligt att det var Ludde (Fritzson) som fick göra det.

Pero berättar att alla har tränat under veckan och Rewan Amin är nu tillbaka och tillgänglig för spel i morgon torsdag när ÖFK möter IFK Göteborg.

ÖFK:s match mot IFK Göteborg startar torsdag kväll 19.00 och matchen sänds direkt på Dplay.