Ronald efter förlusten – vi underpresterar

ÖFK:s cupäventyr är över för i år. I bortamatchen mot BK Häcken förlorade ÖFK med 0-2 efter att hemmalaget tog kommandot redan från start.

-Vi underpresterar idag, konstaterade Ronald Mukiibi till C-more efter matchen.

Det blev en tuff match för ÖFK, tidigt i matchen syntes det att BK Häcken var hetare än ÖFK i det mesta. ÖFK försökte att förändra matchbilen genom att göra två byten i halvtid, men utan att lyckas med förändringen.

-Häcken är ett bra lag och vi försöker att komma in i matchen men lyckas inte. Vi underpresterar i matchen, konstaterar Ronald Mukiibi.

Nu får ÖFK skifta fokus från Svenska Cupen till att förbereda sig för Allsvenskan och premiären hemma mot Mjällby den 5:e april.

-Vi tar lärdom av det här och tar med oss matchen till premiären i Allsvenskan, konstaterade en besviken Ronald till C-more.

BK Häcken är via segern klara för kvartsfinal i Svenska Cupen.