Rösta på Östersunds FK som din Hemmaklubb

Vi är just nu inne i slutspurten av Superettan, och likaså UNIBET:s Hemmaklubben. UNIBET har avsatt 20 miljoner för Hemmaklubben, och dessa ska fördelas mellan klubbarna i Allsvenskan och Superettan. Det är här du som supporter kommer in. Du kan nämligen påverka hur stor andel av de 20 miljonerna som tillfaller ditt favoritlag.

Genom att välja ditt favoritlag som hemmaklubb bidrar du till att klubben får mer resurser för att utveckla sin verksamhet, utbilda ledare och tränare eller rekrytera rätt spelare till exempel.

Sedan rösträkningen igår så behövs endast 69 röster till för att Östersunds FK ska kamma hem 525.000 SEK. Läs nedan hur röstningen går till.

Så går det till
Ditt val av hemmaklubb har betydelse för hur stor andel av de 20 miljonerna som tillfaller din klubb.

Det lag som flest har valt som hemmaklubb får 2 miljoner kr. Varje position i Hemmaklubben-tabellen har ett givet belopp i fallande skala, men varje klubb kommer att få minst 200 000 kr. Pengarna delas ut till klubbarna i samband med avslutningen av Allsvenskan och Superettan.

Lägg din röst redan nu här

Kom ihåg att spela ansvarsfullt, och att spel är tillåtet för dig över 18 år.