Så här är läget just nu

Vi vill passa på att tacka alla som bryr sig om föreningen med sitt engagemang och stöd. Vi förstår att många frågor finns att svara på och det kommer vi att göra.

Vi behöver dock få saker att bli rätt och vi får inte chansa, vi måste jobba skyndsamt. Ledningen jobbar för fullt med att så snart som möjligt kunna komma ut till er med om vad som händer på både kort och lång sikt.

Att gå från Allsvenskan till Superettan är en stor omställning även om man kan tycka tvärtom.

Vår främsta uppgift och målsättning är att fortsätta jobba med det som behöver göras för att skapa en välmående och organiserad förening som så snart som möjligt spelar i Allsvenskan.

Arbeten som är pågående och inom de närmsta veckorna/veckan kommer vi att:

• Lägga störst fokus på det sportsliga och ekonomiska.
  • Presentera en ny roll/person som skall leda fotbollsverksamheten i föreningen.
  • Gå igenom ekonomi internt och med revisorer.
  • Träffa investerare, partners, personal.
  • Arbetet med att lösa allt runt truppen är självklart ett parallellt arbete som görs och som hänger ihop med den nya rollen.

Precis som med sporten kommer vi att göra med vårt kommersiella upplägg till privatpersoner, investerare och företag.

Vi har en helt ny tanke kring detta som skall göra oss mer attraktiva, transparenta och affärsmässiga.

Vidare fortsätter vi med att se över hur styrelsen och organisationen skall jobba framöver för att skapa de bästa förutsättningarna för att lyckas med vår 1000-dagars plan där målet är att göra allt för att vi åter ska spela i Allsvenskan.

Vägen är tuff, men vi ser att TILLSAMMANS för ÖFK och bygden har vi alla chanser att lyckas.

Catharina Törngren t f VD ÖFK