Så spelas de första omgångarna i Allsvenskan

Söndag 5 april klockan 14.30 är det avspark för ÖFK:s premiärmatch i Allsvenskan säsongen 2020. Då kommer nykomlingen Mjällby på besök till Jämtkraft Arena. Redan den 4 april är det dags för premiären i Allsvenskan då Örebro tar emot regerande mästarna Djurgården på Behrns Arena.

Lottningen för hela Allsvenskan är gjord sedan tidigare, nu är också speltider och dagar bestämda för de första elva omgångarna av Allsvenskan 2020. ÖFK startar säsongen hemma söndag 5 april mot Mjällby, matchen startar preliminärt 14.30. ÖFK har fått lite responstid från Svenska Fotbollförbundet med att titta över speldagar och speltider för om de passar föreningen.

ÖFK inleder den Allsvenska säsongen 2020 med Mjällby hemma (5 april), sedan väntar regerande mästarna Djurgården på bortaplan 13 april (annandag påsk) klockan 17.30.

I den tredje omgången spelar ÖFK hemma mot Falkenbergs FF, en match som spelas lördag 18 april på Jämtkraft Arena klockan 15.00. Fjärde omgången spelas borta mot AIK på Friends Arena onsdag 22 april klockan 19.00

Eftersom Sveriges landslag i fotboll spelar EM-slutspel kommer Allsvenskan att spela elva omgångar före EM-uppehållet. Dock kommer ÖFK:s hemmamatch mot Helsingborgs IF, som skulle spelas 30 maj, att skjutas upp till efter EM-uppehållet. Detta eftersom Janne Andersson, Förbundskaptenen för landslaget vill ha sina spelare en vecka tidigare än tidigare. Eftersom Andreas Granqvist, Helsingborg, har varit en del av stommen av landslaget skjuts därför ÖFK:s möte mot Helsingborg till senare tillfälle.

Klicka här för att se spelprogrammet för första elva omgångarna i Allsvenskan.