Sadmir Zekovic skriver på för Östersunds FK tills 2024

Anfallaren Sadmir Zekovic kan idag måndag presenteras som nästa nyförvärv efter att sommarfönstret öppnade. Sadmir kommer närmast från seriekonkurrenten AFC Eskilstuna där han hittills stått för tre mål på nio framträdanden. Vi önskar han varmt välkommen till klubben.

Under ungdomsåren har han tillhört Malmö FF:s ungdomsakademi samt LB07. Efter att ha imponerat i ungdomslagen fick han 2012 chansen att provspela för den dåvarande Serie A klubben Catania. Provspelet ledde senare till ett proffskontrakt som sträckte sig till 2014. Efter att ha regelbundet tränat med A-laget och spelat matcher för Primavera-lag gick flytten vidare till IL Fylkir på Island.

-Jag är en smart fotbollsspelare som gillar att jobba hårt och för laget. Jag visar hellre det på planen än att snacka. Vi ska se till att laget är kvar i Superettan, och det är just därför jag kom hit. Jag ser det som en bra utmaning och det kommer bli ett bra slut på säsongen, säger Sadmir Zekovic efter påskriften för ÖFK.

-Sadmir är en klok lagspelare som alltid varit en pålitlig målskytt och poängspelare vart han än spelat. Men vi får också in en spelare med stark karaktär, goda ledaregenskaper och en spelare som är van och vill ta ett stort ansvar, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

Fakta om Sadmir Zekovic

Född: 29 april 1994