Säker seger för ÖFK mot Brommapojkarna

ÖFK besegrar Brommapojkarna i säsongens andra träningsmatch med 4-0. Målen gjordes av Nebiyou Perry, Attah Kadiri, Thomas Isherwood och Charlie Colkett.

-Det såg riktigt bra ut, menade Pero Kapsevic, assisterande tränare i ÖFK.

ÖFK:s uppladdning med 55 mil i buss före matchen mot Brommapojkarna syntes inte på något sätt. ÖFK var allt för överlägsna för att matchen skulle bli spännande. Det nyblivna division I-laget BP hade svårt att hänga med redan från avspark.

ÖFK dominerade totalt spelmässigt i första halvleken, framför allt utnyttjade ÖFK vänsterkanten på ett fantastiskt sätt. Gång på gång kom Nebiyou Perry loss och BP-backarna hade en svettig eftermiddag och kväll på Grimsta IP.

Nebiyou gjorde mycket riktigt 1-0 i matchens 27:e minut. Han tog emot bollen i straffområdet siktade och sköt bollen i målvaktens vänstra kryss.

Bara sex minuter senare gjorde Attah Kadiri samma sak. Tog emot bollen i straffområdet och pang i målvaktens vänstra kryss, eller där i närheten i alla fall.

ÖFK bytte alla spelare i paus förutom Thomas, Alex och målvakten Andrew Mills. In kom istället ett gäng hungriga spelare som alla ville visa att just de ska få chansen i startuppställningen när det blir dags för tävlingsmatcher.

3-0 kom en bit in i andra halvleken när Thomas Isherwood nickade in en högerhörna slagen av Charlie Colkett. 4-0 kom via en studs ut till Charlie Colkett som slog till med ett skott som BP-målvakten inte kunde nå.

-Det såg bra ut idag, vi gjorde ett bra jobb där ute, menade Rewan Amin efter matchen.

Nu flyger ÖFK i morgon bitti till Portugal och träningslägret där som pågår mellan 1-11 februari.

Se vår livesändning efter matchen här!