Sargison nöjd med poängen mot BK Häcken

ÖFK:s tränare Ian Burchnall och målvaktstränaren David Preece var båda avstängda i matchen mot BK Häcken. Istället fick Joe Sargison leda laget från sidan.

-En bra upplevelse och erfarenhet, sa Sargison efter matchen.

Sargison fick ju som bekant ta över när Ian Burchnall skickades upp på läktaren i matchen mot Djurgården. Han fick leda laget en halvlek men nu handlade det om en hel match.

-Det var en bra av oss tycker jag. Det är lite tråkigt att vi inte kunde ta ledningen i första halvleken och att vi låg under med 0-1 i halvtid. De hade några bra chanser i första med Paulinho och någon chans till som de kunde gjort mål på, förklarar Joe.

Han fortsätter analysen:

-Sedan gör vi ett riktigt bra mål av Attah i andra halvleken, det här var en bra poäng och ger oss lite självförtroende inför nästa match mot Sirius.

Hur var det att coacha laget från bänken utan Ian?

-Det var en bra erfarenhet att coacha laget i den här matchen. Det kändes bra och lugnt. Spelarna gjorde det som vi hade pratat om. När spelarna är 100 procent fokuserade och vet vad de ska göra och att känslan är positiv då kommer poängen också.

Sargison åker nu hem till England några dagar innan han återvänder till Östersund för att starta uppladdningen inför nästa match då Sirius kommer till Jämtkraft Arena.

ÖFK har skickat in papper till Svenska Fotbollförbundet som svar på domarrapporten som sa att utvisningen av Ian och David var grov vilket i sin tur skulle kunna ge två matchers avstängning.

Besked i om Ian och David kan coacha laget igen redan mot Sirius kommer troligen till veckan.